efsyn.gr, 10.04.2023, 18:00
Πριν φτιαχτεί και γίνει κανονική εθνική οδός η Κορίνθου – Πατρών, τότε που έτρεμε το φυλλοκάρδι σου και έπρεπε να προβλέψεις πόσες νταλίκες, λεωφορεία, φορτηγά, ΙΧ μπορεί να σε πάνε… καρότσι ώστε να προλάβεις καράβι από το λιμάνι της Πάτρας, ο πηγαιμός για την Ιθάκη κρατούσε περί τις 6 ώρες για τη Σάμη της Κεφαλονιάς και 7 για Ιθάκη. Προ γέφυρας Ρίου – Αντίρριου είχε και μπόνους άλλη μια ωρίτσα.
Μετά η Κορίνθου – Πατρών έγινε σούπερ αλλά ως εκ θαύματος η διάρκεια του ταξιδιού έμεινε σχεδόν αμετάβλητη. Διότι όσο πιο γρήγορη η εθνική οδός τόσο πιο αργό το καράβι. Και όπως λέει και ένας φίλος «7 ώρες κάναμε το ’80, 7 ώρες κάνουμε και τώρα». Σκέφτηκαν οι κρατούντες «ποίοι είμαστε εμείς που θα πάμε κόντρα σε κοτζάμ Καβάφη».
Τον καιρό εκείνο –όταν η Κορίνθου – Πατρών ήταν κάτι σαν την Ακαδημίας– υπήρχαν από Πάτρα δύο ημερήσια δρομολόγια από Πάτρα για Σάμη – Ιθάκη (χρυσές εποχές Στρίντζη) χειμώνα – καλοκαίρι. Στα μέσα της δεκαετίας του 2010 κόπηκαν οι πολυτέλειες και τα πήγαινε – έλα των μόνιμων κατοίκων στην απ’ ευθείας στην Πάτρα για να δουν ένα γιατρό, να πάνε σε ένα νοσοκομείο, στα παιδιά τους τους που σπουδάζουν κ.λπ., κ.λπ. Το εναλλακτικό «σχέδιο» είναι το λιμάνι του Αστακού και από εκεί ταξί για Πάτρα και Αθήνα ή αυτοργάνωση της τοπικής κοινωνίας δηλαδή «μήπως πάει κανένας για Πάτρα να με πάρει και μένα;». Και κάποια στιγμή θα γίνει και η σύνδεση της σούπερ Ιόνιας Οδού με τον Αστακό και τον Πλατυγιάλι. Η άλλη «φοβερή» εναλλακτική τον χειμώνα είναι η Κυλλήνη με τον δρόμο μέχρι την Πάτρα να προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις…
Οι επισκέπτες μπορεί να συγκινούμαστε από τα καβαφικά ταξίδια στις Ιθάκες της Ελλάδος (προσωπικά έχω μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον προορισμό και όχι για το ταξίδι). Οι νησιώτες πάλι όχι. Και κάποια στιγμή να συνεννοηθούμε ρε παιδιά. Να γίνει ένα συνολικό σχέδιο υποδομών και μεταφορών. Οχι μόνο για τους τουρίστες, αλλά και για τους μόνιμους κατοίκους.
Καλό Πάσχα από τη μονοεδρική!