iloveithaki.gr, 28/1/2024
Σμαράγδα Σαρδελή/Επαρχος Ιθάκης
Ομόφωνη η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στο 12ο θέμα Ημερήσιας Διάταξης, σήμερα 27 Ιανουαρίου 2024, το οποίο εισηγήθηκα με θέμα :
“ΔΙΑΚΟΠΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ <<ΙΘΑΚΗ – ΣΑΜΗ – ΠΑΤΡΑ>>
Ευχαριστώ τον Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Κο Ιωάννη Τρεπεκλή, τον Αντιπεριφερειάρχη Μικρών Νησιών και Ενδοσυγκοινωνιών της Π.Ι.Ν. κο Σπύρος Αργυρός Μπότος και όλο το Περιφερειακό Συμβούλιο για τη στήριξη στο θέμα της Ιθάκης μας!!!
Ακολουθεί η εισήγηση που κατέθεσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, η οποία υπερψηφίστηκε από Συμπολίτευση και Αντιπολίτευση
“Μείζον θέμα για κάθε νησί και δη μικρότερο είναι η συγκοινωνία. Ένα
θέμα το οποίο συνδέεται άμεσα με τη βιωσιμότητα των κατοίκων, την
ανάπτυξη των νησιών αλλά και την Υγεία.
Η Ιθάκη έχοντας ανάγκη ως νησί τη σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα
έχει ως συγκοινωνιακή λύση την καθημερινή σύνδεση με την Σάμη
Κεφαλονιάς και τον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας την οποία καλύπτει
καθημερινά, πάντα με συνέπεια και χωρίς καμιά διακοπή η ναυτιλιακή
εταιρεία “IONION P. LINES” και τη σύνδεση με τη Σάμη Κεφαλληνίας και
την Πάτρα από τη ναυτιλιακή εταιρεία “LEVANTE FERRIES” με
επιδοτούμενη σύμβαση, ως πλέον απαραίτητη για την εξυπηρέτηση
διοικητική, εμπορική αλλά κυρίως για θέματα Υγείας από το
Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών στο Ρίο.
Η δίμηνη ακινησία του πλοίου της “LEVANTE FERRIES”, λόγω της ετήσιας
επισκευής – συντήρησής του δημιουργεί εξαιρετική απώλεια εξυπηρέτησης
των πολιτών της Ιθάκης. Η συγκοινωνία της Ιθάκης όπως και κάθε νησιού
αποτελεί κεκτημένο δικαίωμα και διέπεται από νόμους και κανόνες που
αφορούν παγκοσμίως τη νησιωτικότητα, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα,
την προσπελασιμότητα και την άρση απομόνωσης των κατοίκων, για να μην
αναγκάζονται να “μεταναστεύσουν” σε μεγαλύτερες πόλεις αποδυναμώνοντας
τον πληθυσμιακό αριθμό του νησιού.
Η αντικατάσταση του καθημερινού δρομολογίου προς την Πάτρα,και τη Σάμη
με τα λιμάνια της Κυλλήνης και του Πόρου Κεφαλληνίας και μάλιστα
τέσσερις φορές την εβδομάδα σε ώρες σκληρές και αποτρεπτικές (ειδικά
για το ταξίδι από Αθήνα το Κτελ του Νομού ξεκινά 6.15 το πρωι για να
προλάβει το πλοίο), δεν μπορεί να καλύψει το κενό το οποίο
δημιουργείται και φυσικά δεν μπορεί να εξασφαλίσει την καθημερινή
αναγκαιότητα, ειδικότερα σε θέματα Υγείας.
Η τόνωση της δημογραφικής και παραγωγικής ανάπτυξης του νησιού, η
στήριξη και ενθάρρυνση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων, η
ανταγωνιστικότητα και η ισότιμη πρόσβαση στην αγορά εργασίας αποτελούν
δικαιώματα του κάθε νησιού και συνεπώς και της Ιθάκης στην ισόρροπη
ανάπτυξη.
Είναι λοιπόν αδιανόητο να γίνονται αλλαγές μέσα στο καταχείμωνο οι
οποίες επιφέρουν επιπλέον απομόνωση, απομάκρυνση από τα μεγάλα αστικά
κέντρα και δυστοκία στις περιπτώσεις Υγείας. Μάλιστα οι αλλαγές αυτές
αφορούν την αποδυνάμωση μιας επιδοτούμενης συγκοινωνιακής σύνδεσης που
επιδοτείται γι΄αυτόν ακριβώς το λόγο, για να ενισχύσει και να
βελτιώσει την επικοινωνία και τη σύνδεση της Ιθάκης προς όφελος της
τοπικής κοινωνίας εμποδίζοντας τον κοινωνικό αποκλεισμό και τον
οικονομικό μαρασμό του νησιού
Αίτημα λοιπόν της Ιθάκης και των κατοίκων της προς το Υπουργείο
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι να συνεχίσει και να
συμπεριληφθεί εκ νέου στις επιδοτούμενες άγονες γραμμές για το 2024 η
ακτοπλοϊκή σύνδεση “Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα” με τη συμπλήρωση στο κείμενο
της προκύρηξης της σύμβασης ως όρο απαραίτητο και απαράβατο, σε
περίπτωση ακινησίας του πλοίου για οποιονδήποτε λόγο να αντικατασταθεί
από άλλο πλοίο της ίδιας εταιρείας, το οποίο θα καλύπτει ακριβώς τα
ίδια δρομολόγια και λιμάνια προσέγγισης. καθημερινά, αποσκοπώντας στην
τακτική συγκοινωνία των νησιών και δη της Ιθάκης.
Η απόφαση να σταλεί στους εξής αποδέκτες:
– Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
-Υπουργό κο Χρήστο Στυλιανίδη
-Υφυπουργό κο Ιωάννη Παππά
-Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κο Μανώλη Κουτουλάκη
-Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών
Επενδύσεων κο -Ευάγγελο Κυριαζόπουλο
-Ακτοπλοϊκή εταιρεία “LEVANTE FERRIES”, η οποία καλύπτει έως τώρα την
ακτοπλοϊκή σύνδεση.”
Σμαράγδα Σαρδελή
Επαρχος Ιθάκης