Να δώσει λύση στο θέμα της ζεύξης της Λευκάδας ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, κ. Χ. Σπίρτζη, ο βουλευτής Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς με ερώτησή του που κατέθεσε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου στη Βουλή, ώστε το έργο της ζεύξης Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας να ξαναβρεί τη θέση του στον εθνικό σχεδιασμό για τις υποδομές και τις μεταφορές.
Η ερώτηση αυτή του βουλευτή έρχεται σε συνέχεια επανειλημμένων προφορικών οχλήσεών του προς τον υπουργό και συναντήσεών του με αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου για το ζήτημα αυτό. Ο βουλευτής αναφέρει αρχικά στον αρμόδιο Υπουργό ότι «με την απόφασή σας (31/05/2016, ΠΥΣΠ/Λ/οικ.502) για την ακύρωση του Δημόσιου Διεθνή Διαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου: Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας – Ν. Αιτωλοακαρνανίας», επικαλούμενος μάλιστα αντιρρήσεις θεσμικών εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας αποτελεί καίριο πλήγμα κατά της αναπτυξιακής προοπτικής της Λευκάδας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής».
Μετά την ακύρωση του έργου, ο βουλευτής τονίζει ότι πρέπει να εξευρεθεί λύση προκειμένου να υπάρξουν συγκεκριμένα οφέλη από τη ζεύξη της Λευκάδας. Σημειώνει μάλιστα ότι:
– Πρώτον, «το έργο αυτό θα βοηθήσει να εξαφανιστούν οι ουρές των αυτοκινήτων και η ταλαιπωρία των επισκεπτών, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, γεγονός που συμβαίνει τώρα λόγω του αναγκαίου ανοίγματος της γέφυρας για τη διέλευση σκαφών από το δίαυλο»,
– Δεύτερον ότι «δεν θα υπάρχει πλέον συνωστισμός στα σκάφη, τα οποία περιμένουν να ανοίξει η γέφυρα για να περάσουν, με την ουρά μερικές φορές κατά τους καλοκαιρινούς μήνες να φτάνει μέχρι την αμμόγλωσσα και μερικές φορές να την ξεπερνάει» και
– Τρίτον ότι «η λειτουργία της Ζεύξης θα αποσυμφορήσει σημαντικά το κέντρο της πόλης της Λευκάδας, το οποίο ασφυκτιά ιδιαιτέρως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες».
Κλείνοντας, ο κ. Καββαδάς προτείνει ότι «σε περίπτωση επιλογής της Υποθαλάσσιας Ζεύξης και αν αποφασιστεί να μην υπάρχει οικονομική επιβάρυνση της τοπικής κοινωνίας, ο ανάδοχος θα μπορούσε να αποκομίσει αντισταθμιστικά οφέλη για την επένδυσή του, με την παραχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης μαρίνας που θα κατασκευαστεί στο φυσικό κόλπο του Βλυχού ή άλλου έργου αντίστοιχης οικονομικής απόδοσης».
Τέλος, σημειώνοντας ότι «έχει παρέλθει ενάμιση έτος και το πρόβλημα που προκαλεί η έλλειψη ζεύξης όχι μόνο παραμένει άλυτο αλλά κάθε έτος που περνά ολοένα και εντείνεται», ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό:
(1) Σκοπεύετε να ανακινήσετε τις διαδικασίες, ώστε το έργο της ζεύξης Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας να ξαναβρεί τη θέση του στον εθνικό σχεδιασμό για τις υποδομές και τις μεταφορές;
(2) Υπάρχει σχεδιασμός στο υπουργείο σας ώστε να επιλυθεί οριστικά το πρόβλημα της απρόσκοπτης κυκλοφορίας οχημάτων κατά την είσοδο και την έξοδο στο νησί της Λευκάδας, με την ταυτόχρονη αποσυμφόρηση του ιστορικού της κέντρου αλλά και της ελεύθερης διέλευσης των σκαφών στο δίαυλο της Λευκάδας;
(3) Έχετε και αν ναι πότε και με ποιόν τρόπο επικοινωνήσει με τους «θεσμικούς εκπροσώπους» που αορίστως αναφέρετε στην απόφασή σας ότι εξέφρασαν αντιρρήσεις και στους οποίους εγώ ασφαλώς δεν συμπεριλαμβάνομαι, για το έργο το οποίο και ακυρώσατε;