iloveithaki.gr | sun, jan 14th 2018
σχόλια ημέρας:
ο ορισμός της διαπλοκής
οι τηλεοπτικές άδειες ήταν μια κομβική μεταρρύθμιση για την κυβέρνηση. έστω και καθυστερημένα, εν μέσω τρομερών αντιστάσεων από την ελίτ της πολιτικής και των επιχειρήσεων, αποδείχτηκε ότι όταν το τοπίο είναι θεσμικά ρυθμισμένο και η στρόφιγγα των θαλασσοδανείων κλειστή, πολλοί εξαφανίζονται. όλοι όσοι ζητούν επιδεικτικά όρους «ελεύθερης αγοράς» αλλά εννοούν τη σημαδεμένη τράπουλα του παρασιτικού καπιταλισμού. τόσο καιρό ο θόρυβος και το «αίτημα των απεριόριστων αδειών» είχε απλά έναν σκοπό: να μην πληρώσουν οι καναλάρχες. ιδιαίτερη περίπτωση είναι το mega, που κατέρρευσε μόλις σταμάτησε η δανειοδότηση ενώ όταν ο σαββίδης ενεπλάκη και στήριξε ένα επιχειρηματικό πλάνο που περιελάμβανε και πληρωμή των εργαζομένων, οι υπόλοιποι «παίκτες» έσπευσαν να αποκτήσουν την πλειοψηφία και τώρα κλείνουν το κανάλι. δεν υπάρχει προηγούμενο επιχειρηματιών που απαιτούν δημόσια μια εταιρία «κέλυφος» να πάρει την άδεια και το κανάλι με τα assets, αποφεύγοντας τα χρέη και τους ανεπιθύμητους συνεταίρους.
ψηφιοποίηση δημοσίου
μοιάζει κάτι προηγμένο, με ένα πλήκτρο να εκτελούνται μια σειρά από διαδικασίες αλλά στην πραγματικότητα η ελλάδα είχε καθυστερήσει εγκληματικά τα προηγούμενα χρόνια και ήταν ουραγός στην ψηφιακή διακυβέρνηση και τη διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων. η ψηφιακή μετάβαση έχει δύο άξονες για το δημόσιο. αυτόν της εσωτερικής λειτουργίας, όπου το βάρος δίνεται στην ψηφιακή διακίνηση και αναζήτηση εγγράφων και αυτόν της απλοποίησης των υπηρεσιών προς τον πολίτη. η ξεκάθαρη πολιτική για την ψηφιακή διαλειτουργικότητα, αποτυπώνεται στο μητρώο πολιτών που θα αποτελέσει τομή για τη διοίκηση και είναι στο τελικό στάδιο επεξεργασίας την εβδομάδα που διανύουμε. σε αυτό διασυνδέονται οι βάσεις δεδομένων από τα δημοτολόγια και τα ληξιαρχεία, στη συνέχεια τα φορολογικά και ασφαλιστικά δεδομένα αλλά και τα αστυνομικά δεδομένα, ώστε η δημόσια διοίκηση να αναζητά αυτόματα τις πληροφορίες που απαιτούνται με οικονομίες κλίμακας χωρίς να ασχολείται ο πολίτης / γ σιδηρόπουλος
τα mega κυριακόσκυλα
το mega υπήρξε ένα από τα καλύτερα ιδιωτικά κανάλια σε επίπεδο προγράμματος και δούλεψαν οι καλύτεροι επαγγελματίες του χώρου. το κανάλι άρχισε να βουλιάζει όταν το δελτίο ειδήσεων έκανε την μαύρη προπαγάνδα που διέταζαν τα αφεντικά. αυτό που κάνουν όλα τα ιδιωτικά κανάλια με προεξάρχοντα τον σκαϊ, όπου ο αλαφούζος αμολάει τα κυριακόσκυλα να δαγκώνουν όποιον δεν γουστάρει ο κυριάκος, ο άδωνις και ο σόιμπλε. για να ξανάρθουμε στο mega, το κανάλι απαξιώθηκε από τον πρετεντερη και την τρέμη και από την ώρα που δεν τους ήταν χρήσιμο σαν προπαγανδιστικό εργαλείο, τους υπόλοιπους εργαζόμενους τους είχαν χεσμένους / ο ανάγωγος
εξάρτιση δημοσιογραφίας από διαφήμιση
το βασικό επιχειρηματικό μοντέλο μέχρι σήμερα ήταν η πώληση διαφήμισης για τη χρηματοδότηση της δημοσιογραφίας που παρεχόταν στους αναγνώστες. για κάποιο χρονικό διάστημα φάνηκε ότι το δυνητικά τεράστιας κλίμακας ψηφιακό κοινό θα μπορούσε να αντισταθμίσει την πτώση των αναγνωστών του εντύπου και των διαφημιζόμενων. όμως αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο καταρρέει σήμερα, καθώς το facebook και η google καταπίνουν την ψηφιακή διαφήμιση. ως αποτέλεσμα η ψηφιακή δημοσιογραφία που παράγεται από πολλούς ενημερωτικούς οργανισμούς χάνει όλο και περισσότερο το νόημά της. οι εκδότες που χρηματοδοτούνται από αλγοριθμικές διαφημίσεις έχουν εγκλωβιστεί σε μια κούρσα προς τα κάτω σε αναζήτηση οποιουδήποτε κοινού μπορούν να βρουν, δημοσιεύοντας απελπισμένα χωρίς να διασταυρώνουν τα γεγονότα και παρουσιάζοντας τις πιο ακραίες ιστορίες, προκειμένου να αυξήσουν τα «κλικ». όμως ακόμα και αυτή η τεράστια κλίμακα δεν μπορεί να διασφαλίσει πλέον αρκετά έσοδα.
[gallery_bank type=”images” format=”thumbnail” title=”false” desc=”false” responsive=”true” special_effect=”overlay_fade-white” animation_effect=”bounce” album_title=”false” album_id=”1183″]