iloveithaki.gr | jan 29th 2018
σχόλια ημέρας:
κοινωνικό περιβάλλον εναντίον γονιδίων
πώς είναι δυνατόν να είμαστε νοήμονα και πολιτισμικά όντα και ταυτόχρονα βιολογικές μηχανές που αποβλέπουν μόνο στην αναπαραγωγή των γονιδίων τους; το βέβαιο πάντως είναι ότι εμείς οι άνθρωποι δεν είμαστε τα υπερβιολογικά, ασώματα και αενάως εύπλαστα όντα, όπως προπαγανδίζεται παντοιοτρόπως από τη μεταμοντέρνα μυθολογία. γιατί, παρά τον υποκριτικό αποτροπιασμό μας για τις αναρίθμητες δολοφονίες, σφαγές και γενοκτονίες, που «κοσμούν» την ανθρώπινη ιστορία, διστάζουμε να αναγνωρίσουμε, πόσο μάλλον να κατανοήσουμε, το γιατί η φαινομενικά «κτηνώδης» επιθετικότητα και η λεγόμενη «τυφλή» βία αποτελούν τα σταθερά και δυσεξάλειπτα συστατικά της κοινωνικής μας ζωής; αν όμως η κοινή βιολογική μας ταυτότητα οφείλεται στην κοινή βιολογική καταγωγή μας, δηλαδή στα «κοινά» γονίδιά μας, τότε πώς εξηγούνται η τεράστια ποικιλομορφία στο εσωτερικό του είδους μας και η ουσιαστική μοναδικότητα κάθε ανθρώπινου όντος; η απάντηση σε αυτό το βασανιστικό ερώτημα θα εξαρτηθεί όχι μόνο από τη διαύγαση των πολύπλοκων σχέσεων ανάμεσα στα γονίδια και το περιβάλλον τους, αλλά και από την κατανόηση των περίπλοκων επιγενετικών μηχανισμών που, όπως γνωρίζουμε, διαμεσολαβούν στις αμφίδρομες σχέσεις των γονιδίων μας με το οικολογικό, κοινωνικό περιβάλλον όπου ζούμε / σ μανουσέλης
άντε και… ρε χουντόφτυσμα
μου τη δίνει, ρε πούστη μου, που έρχονται οι ακροδεξιοί και οικειοποιούνται την ελληνική σημαία, βαφτίζουν τον εαυτό τους υπερπατριώτη και με κάνουν να αισθάνομαι μαλάκας. όσο επικίνδυνο είναι να σου αρπάζει τούρκος τη σημαία, τόσο επικίνδυνο είναι ν’ αρπάζει ο έλληνας από τον έλληνα τη σημαία και να την κάνει αποκλειστικά δική του. αλλά από πότε η σημαία είναι ρεζερβέ από τους χουντικούς και τους ακροδεξιούς κωλοπαιδαράδες; στα σύμβολα δεν μπορεί να έχει κανείς προνομιακή σχέση και έχω βαρεθεί αυτή τη φράση «εγώ είμαι πατριώτης». που μετρήθηκες ρε μεγάλε και βρήκες το μπόι σου ψηλότερο από το δικό μου; άντε και… ρε μεγάλε. επειδή φωνάζει ο φράγκος «ζήτω ο στρατός», αξίζει κάτι παραπάνω από μένα που φωνάζω «ζήτω ο λαός»; «ζήτω ο στρατός» φώναζε και ο παττακός και ο παπαδόπουλος, αλλά την κύπρο δεν την πούλησε ο λαός, την πούλησαν αυτά τα εθνικιστικά τομάρια. με χουντοφτύσματα και αδωνιδοκατασκευάσματα η ιστορία θα έχει μόνο μαύρες σελίδες / ανάγωγος της κυριακής
ο ανυπόληπτος τύπος και ο φανατισμός των κοινωνικών δικτύων
στην ελλάδα η αξιοπιστία του τύπου είναι στο χαμηλότερο επίπεδο. το πλέον ανησυχητικό εύρημα είναι ότι οι έλληνες δεν αμφισβητούν μόνο τις προθέσεις των μέσων ενημέρωσης αλλά ακόμη και την ικανότητά τους να ενημερώσουν με αμεροληψία το κοινό σε τέσσερις βασικές κατηγορίες του ρεπορτάζ (πολιτική, κυβερνητικά νέα, ειδήσεις, σημαντικά γεγονότα). βυθισμένος στην ανυποληψία ο τύπος καταγράφει κυκλοφοριακή κατάρρευση ρεκόρ, τέτοια που σύντομα η συντριπτική πλειοψηφία κάποιων τίτλων δεν θα έχει πρακτική υπόσταση. καθώς το κοινό εθίστηκε στο φανατισμό των κοινωνικών δικτύων, τα μμε δεν κινήθηκαν αντίθετα αλλά υποτάχθηκαν στο νοσηρό διχασμό που επικρατεί στην κοινωνία.
η καλή γνώση της ιστορίας και οι άξεστοι τούρκοι
η σημερινή άνοδος της ακροδεξιάς, είναι ένα γεγονός που βασίζεται πάνω στην παραγνώριση των συμπερασμάτων που μας έχει κληροδοτήσει η ίδια η τραγική ιστορία της Ευρώπης του 20ου αιώνα. Άρα λοιπόν, η καλή γνώση της ιστορίας, είναι μια πολύ σημαντική δύναμη για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε και να ερμηνεύσουμε τα σύγχρονα φαινόμενα αυτής της μεταιχμιακής εποχής που ζούμε όπως ο τζιχαντισμός, το προσφυγικό κι εν γένει το ισλάμ. ο ελληνικός κόσμος λοιπόν έχει μια ιδιαιτερότητα. ποια είναι αυτή; ότι ήρθε σε άμεση επαφή με το ισλάμ. συγκρούστηκε μαζί του, συνομίλησε από τις απαρχές της εμφάνισής του, βίωσε την ισλαμική αντίληψη περί της συγκρότησης των κοινωνιών. το Ισλάμ για τους έλληνες –όπως και για τους αρμένιους– δεν είναι ένας μακρινός πολιτισμός, αλλά ένας «άλλος» πολιτισμός, που λειτούργησε ως το πολιτικό και κοινωνικό τους πλαίσιο για εκατοντάδες χρόνια. ακριβώς γι’ αυτό η πλειονότητα των γεωπολιτικών περιπετειών του –έως και πρόσφατα– έχουν λίγο έως πολύ την οσμή της χριστιανο-μουσουλμανικής αντιπαράθεσης, παρά την επικάλυψη απ’ τα σύγχρονα εθνικά στερεότυπα. Είναι αλήθεια ότι στην ελληνική λαϊκή αντίληψη το Ισλάμ ταυτίζεται με τους Τούρκους. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ο όρος «Τούρκος» στους ίδιους τους μουσουλμάνους Οθωμανούς σημαίνει «άξεστος» ή «χωριάτης», είναι δηλαδή βρισιά. Οι ίδιοι αυτοορίζονται μόνο ως μουσουλμάνοι / ναταλία πετρίτη
[gallery_bank type=”images” format=”thumbnail” title=”false” desc=”false” responsive=”true” special_effect=”overlay_fade-white” animation_effect=”bounce” album_title=”false” album_id=”1210″]