Με την ομιλία του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, ολοκληρώθηκε χθες στην Πάτρα το Αναπτυξιακό Συνέδριο της περιοχής. Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα της διέλευσης του τρένου μέχρι τον Άγιο Διονύσιο και το Νέο Λιμάνι της πόλης και εξήγγειλε την προκήρυξη διαγωνισμού Μελέτης-Κατασκευής που περιλαμβάνει την υπόγεια όδευση διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής από το ύψος της οδού Κανελλοπούλου με τη μέθοδο του cut&cover μέχρι τον σταθμό του Αγίου Διονυσίου, ο οποίος θα λειτουργεί ως ένας μεγάλος τερματικός σταθμός και φυσικά ως ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της πόλης.
Αυτό, όπως τόνισε ο κ.Τσίπρας έγινε μετά από εξαντλητική διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς. “Δημιουργήσαμε νέα δεδομένα που επηρεάζουν και τη σιδηροδρομική διέλευση μετά την παραχώρηση του Κεντρικού Παραλιακού μετώπου στην Αυτοδιοίκηση.Διαδικασία που πολλοί υποσχέθηκαν αλλά μόνο εμείς υλοποιήσαμε. Μέσα από την διαβούλευση αυτή καταλήξαμε στη βέλτιστη και για την πόλη και για τους πολίτες και για την τεχνική υλοποίησή της λύση” είπε χαρακτηριστικά.
Για τη συνέχεια του έργου είπε ότι θα ξεκινήσουν οριστικές μελέτες για την υπόγεια διέλευση του τρένου από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα και σύνδεση με το νέο Λιμάνι στο ύψος της Πειραϊκής Πατραϊκής αλλά και με τη γραμμή προς Πύργο, ενώ στις μελέτες θα συμπεριλαμβάνονται και μελέτες την δημιουργία δικτύου Τράμ που θα συνδέει τις Δυτικές Συνοικίες της Πάτρας με το κέντρο και φυσικά το τρένο.
Το κόστος του έργου της υπογειοποίησης από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι και τον Άγιο Διονύσιο με διπλή ηλεκτροδοτούμενη και σηματοδοτούμενη Σιδηροδρομική γραμμή έχει προϋπολογιστεί σε 130εκατ.ευρώ ενώ η χρηματοδότηση του θα είναι μέσω του ΕΣΠΑ (από το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ).
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com