Ωστόσο, προχθές, έγινε εκτενής συζήτηση για την εν λόγω ακτοπλοϊκή σύνδεση στα γραφεία του υπουργείου Ναυτιλίας όπου αναπτύχθηκαν, από τους εκπροσώπους του Επιμελητηρίου όλα εκείνα τα στοιχεία που αποδεικνύουν την αναγκαιότητα της γραμμής, καθότι μετά την κατασκευή και λειτουργία της Ιονίας Οδού, το εμπόριο της Β. Ελλάδος μεταφέρεται νότια και ειδικά προς τα νησιά του Ιονίου που τυγχάνουν ολοένα και μεγαλύτερης προσέλευσης τουριστών. Στη συνέχεια, αναφέρθηκαν και στη σημασία που έχει η ακτοπλοϊκή αυτή σύνδεση τόσο για τον εμπορικό όσο και για τον τουριστικό τομέα.
Έχει εγκριθεί ήδη το ποσό του 1,2 εκατ. ευρώ για τη διάνοιξη του διαύλου στο λιμάνι του Μεσολογγίου, εξαλείφοντας έτσι όποιο πρακτικό πρόβλημα στεκόταν τροχοπέδη για τη δημιουργία της γραμμής μέχρι σήμερα. Για το λόγο αυτό προτάθηκε στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Διονύση Τεμπονέρα να υπάρξει επιδότηση της γραμμής, ώστε να δοθεί η απαραίτητη ώθηση για την υλοποίησή της και για τα πρώτα στάδια λειτουργίας της. Ο κ. Τεμπονέρας ενημέρωσε ότι υπάρχει θετική προσέγγιση του υπουργείου επί του θέματος και ότι θα πρέπει να βρεθεί ενδιαφερόμενη ναυτιλιακή εταιρεία ώστε να υπάρξει άμεση επιδότηση και φυσικά αντίστοιχο ενδιαφέρον από φορείς των νησιών Κεφαλληνίας και Ζακύνθου. Οι απόψεις τους είναι οι ίδιες, αφού πιστεύουν ότι η λειτουργία της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής γραμμής θα ανοίξει νέους εμπορικούς και τουριστικούς ορίζοντες για την Αιτωλοακαρνανία, την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο, αφού η Ιόνια Οδός είναι πλέον ένα μεγάλο όπλο που έχουν στη φαρέτρα τους.
Υπενθυμίζεται πως την εκ νέου διερεύνηση των προϋποθέσεων και συνθηκών για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας με την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο, κατά τους χειμερινούς και θερινούς μήνες, είχε ως στόχο η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικούς μήνες με πρωτοβουλία του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου της Ιεράς Πόλης. Εκείνα που προτάθηκαν ως πλεονεκτήματα ήταν αφενός πως το Μεσολόγγι βρίσκεται σε μικρότερη απόσταση από τη Β. Ελλάδα σε σχέση με την Κυλλήνη και αφετέρου η ελαχιστοποίηση των φθορών που υφίστανται τα αυτοκίνητα λόγω των λιγότερων χιλιομέτρων που θα διανύουν. Σε ότι, δε, αφορά στη μείωση του κόστους πρόσθεσαν το γεγονός ότι μικρότερη απόσταση απαιτεί λιγότερα καύσιμα, απαλλαγή από τα διόδια της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και ειδικά για τα φορτηγά μείωση εργατοωρών των οδηγών.
Πλήρης είναι η σύμπλευση των Επιμελητηρίων Αιτωλοακαρνανίας, Κεφαλονιάς-Ιθάκης και Ζακύνθου για την ακτοπλοϊκή γραμμή που θα συνδέει το Μεσολόγγι με το νότιο Ιόνιο. Η συμφωνία μεταξύ των Προέδρων των ανωτέρω Επιμελητηρίων είχε κλείσει από τον περασμένο Μάιο, στην πρώτη μεταξύ τους συνάντηση που έγινε στο Μεσολόγγι, όπου το νησί μας είχε εκπροσωπήσει η Α΄ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ζακύνθου Δώρα Ταμαρέση μεταφέροντας και εκφράζοντας τη θετική άποψη του Φορέα. Πέραν από την ανταλλαγή απόψεων και την ενημέρωση για τις απαραίτητες ενέργειες από τους εμπλεκόμενους φορείς, διαπιστώθηκε η ανάγκη για νέα μελέτη βιωσιμότητας που αναγνωρίζει τα νέα δεδομένα.