04.02.2019, 13:15 | εφσυν
Ξεκινά από σήμερα τη λειτουργία της η ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, καθώς την Παρασκευή υπογράφτηκε η σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης δρομολογιακής γραμμής. Το δρομολόγιο θα εκτελείται από το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Ανδρέας Κάλβος» της εταιρείας «Levante Ferries», η οποία ήταν και η μοναδική που συμμετείχε στον διαγωνισμό.
Οπως αναφέρεται στη σύμβαση, η εταιρεία έχει την υποχρέωση να πραγματοποιεί 7 δρομολόγια την εβδομάδα, με δυνατότητα προσέγγισης σε επιπλέον λιμένες, αντί μισθώματος 5.998 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων, για το χρονικό διάστημα από 04/02/2019 μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και τη σύναψη της σχετικής σύμβασης.
Σημειώνεται ότι προκειμένου να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που υπήρχαν και να μπορέσει να λειτουργήσει η γραμμή, το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε στην επιδότησή της, έχοντας και τον επιπλέον στόχο η γραμμή να γίνει μόνιμη και να λειτουργεί χειμώνα-καλοκαίρι.
Προοπτικές ανάπτυξης
Σε σχετική ανακοίνωσή της, με τίτλο «Η Σάμη και η Ιθάκη έχουν πάλι τη γραμμή τους», η εταιρεία «Levante Ferries» αναφέρει ότι συνεχίζει να κάνει πράξη τη δέσμευσή της για «ούτε έναν αποκλεισμένο νησιώτη στο Ιόνιο» και από τη Δευτέρα δρομολογεί στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη το ανανεωμένο «Ανδρέα Κάλβος» με καπετάνιο, αξιωματικούς και μεγάλο μέρος του πληρώματος να είναι από την Κεφαλονιά και την Ιθάκη.
Επισημαίνεται επίσης ότι εκτός από την κάλυψη της έντονης και ουσιαστικής ανάγκης των κατοίκων σε Ιθάκη και βόρεια Κεφαλονιά, η συγκεκριμένη δρομολόγηση αναμφίβολα θα συμβάλει καθοριστικά στην οικονομική αναζωογόνηση και την κοινωνική συνοχή δύο νησιών με πραγματικά απεριόριστες προοπτικές ανάπτυξης.
Σημειώνεται ότι το πλοίο «Ανδρέας Κάλβος», που απέκτησε πρόσφατα η «Levante Ferries», ναυπηγήθηκε το 1985 και έχει μήκος 98,56 και πλάτος 16,24.
Υπενθυμίζεται ότι το 2013 το πλοίο «Επτάνησος», που εκτελούσε το συγκεκριμένο δρομολόγιο, δήλωσε αδυναμία εκτέλεσής του και αποσύρθηκε.
Εκτοτε η Ιθάκη έμεινε χωρίς άμεση σύνδεση με την Πάτρα, με αποτέλεσμα οι κάτοικοί της, στην πλειονότητά τους ηλικιωμένοι, να αναγκάζονται να πηγαίνουν στη μεγαλούπολη για τα ιατρικά τους ραντεβού, ή οι υπόλοιποι κάτοικοι για τις επαγγελματικές υποχρεώσεις τους, κάνοντας ένα πολύωρο και κουραστικό ταξίδι μέσω Κυλλήνης ή Αστακού Αιτωλοακαρνανίας.
Το 2015, ο τότε υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας προσπάθησε να δώσει λύση στο πρόβλημα, η γραμμή λειτούργησε για πολύ λίγο, αλλά εγκαταλείφθηκε και πάλι.
Από τον Νοέμβριο του 2017 και μετά από διαβουλεύσεις και χρονοβόρες διαπραγματεύσεις, η γραμμή ξαναλειτούργησε, ωστόσο σταμάτησε από την 1η Νοεμβρίου 2018 με την ολοκλήρωση της δρομολογιακής περιόδου.