Κοινοποίηση: Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Νίκο Μηλιώτη
Κοιν.: ΜΜΕ και ΜΚΔ ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ
3-3-2014
Κύριε Περιφερειάρχη,
Από την αρχή της «δημοπράτησης» του έργου της κατασκευής του έργου του Νέου Λιμανιού του Πίσω Αετού Ιθάκης σας είχαμε επισημάνει ότι έτσι όπως το πάτε το έργο δεν θα γίνει ποτέ !
Σχετικές είναι οι επερωτήσεις μας και οι ομιλίες μας στις συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων.
Είναι κοινό τοις πάσι ότι τη κατασκευή του νέου λιμανιού στον Πίσω Αετό, σε βάρος της ιστορικότητας και της γραφικότητας-γοητείας του λιμανιού και της πόλης του Βαθέως, την ήθελαν:1)Πρωτίστως οι ακτοπλόοι για να (μπορούν να επιβιώσουν, κατά τα λεγόμενά τους λόγω της ακρίβειας των καυσίμων) δηλ. για να εξοικονομήσουν καύσιμα και εργατοώρες αλλά και 2) Πολίτες και φορείς της Ιθάκης(όχι όλοι) οι οποίοι έβλεπαν την εγκατάλειψη από την Αθήνα και να φαινόνταν στον ορίζοντα να γίνονται τα αυτονόητα: Μαρίνα στο Βαθύ και εκσυγχρονισμός του Λιμανιού του Βαθέως.
Με βάση τις εξαγγελίες σας το Λιμάνι του Πϊσω Αετού θάπρεπε να είχε τελειώσει και να είχε παραδοθεί προ πολλού στη χρήση.
Η σημερινή εικόνα είναι τραγική, βασανιστήριο για τους τουρίστες που βασανίζονται, δυσφήμηση για τον τουρισμό (για τον οποίο σπαταλάτε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για δήθεν προβολή ), βάσανο και για τους Θιακούς: Ένα τσαντήρι χωρίς ούτε μία τουαλέττα, χωρίς δυνατότητα να στρίψουν τα αυτοκίνητα με άνεση και με ένα περιβάλλον κακοποιημένο αλλά και ένα έργο ..σταματημένο στην αρχή του. Ενδεικτικές οι πρόσφατες επισυναπτόμενες φωτογραφίες.
Η χρηματοδότηση του έργου με επτά εκατομμύρια ευρώ ήταν εξασφαλισμένη 100% από τα ευρωπαικά κονδύλια.
Με βάση τα παραπάνω:
Ερωτάσθε:
Για ποιούς λόγους έχει σταματήσει στο αρχικό του στάδιο και δεν εκτελείται το έργο του Πίσω Αετού Ιθάκης ;
Τι δικαιολογίες θα πείτε στον λαό της Ιθάκης ;
Γιατί δεν έχετε εξασφαλίσει καράβι και καθημερινή συγκοινωνία για τους Θιακούς με τη Σάμη και τη Πάτρα, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να μεταβούν αυθημερόν ούτε για το Ειρηνοδικείο της Σάμης,( αφού η κυβέρνησή σας άρπαξε πρόσφατα από το Θιάκι και το Ειρηνοδικείο Ιθάκης) ούτε για τα Δικαστήρια του Αργοστολίου και να ξοδεύονται για 2 διανυκτερεύσεις συν απώλεια 2 μεροκάματων με 200ευρώ κατά κεφαλήν; Ποιοι φταίνε για όλα αυτά τα αίσχη που κάνουν κάθε μέρα τη ζωή των Θιακών αλλά και όλων των Νησιωτών πολύ πιο δύσκολη και πολύ πιο ακριβή και τους Επτανήσιους φτωχότερους και ερημώνουν τα Νησιά μας ;
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΤΗΣ ΑΕΠΙ
Προς : Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κ. Σπυρίδωνα Σπύρου
Κοινοποίηση: Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Νίκο Μηλιώτη
Κοιν.: ΜΜΕ και ΜΚΔ ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ
ΘΕΜΑ: «Παράνομη και εκβιαστική πρακτική είσπραξης αμοιβών πνευματικών δικαιωμάτων από την Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. σε βάρος ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών»
Η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας (Α.Ε.Π.Ι.) είναι μία ανώνυμη εταιρεία η οποία λειτουργεί ως οργανισμός συλλογικής διαχείρισης και προστασίας του περιουσιακού δικαιώματος των δημιουργών μουσικών έργων, βάσει των διατάξεων του Νόμου 2121/1993 για την πνευματική ιδιοκτησία. Οι δημιουργοί των μουσικών έργων έχουν τη δυνατότητα από το νόμο να αναθέτουν στην Α.Ε.Π.Ι. τη διαχείριση των περιουσιακών δικαιωμάτων που απορρέουν από το έργο τους, με συνέπεια να την καθιστούν αρμόδια για την σύναψη συμβάσεων εκμετάλλευσης των έργων, καθώς και για την είσπραξη και απόδοση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας τους, στην καταβολή των οποίων ενέχονται όσοι εκμεταλλεύονται τα μουσικά έργα που περιλαμβάνονται στο ρεπερτόριό της.
Το άρθρο 56 του Ν.2121/1993 ορίζει ότι οι οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης, προκειμένου οι χρήστες να έχουν την ευχέρεια της χρήσης των έργων των ρεπερτορίων τους, αξιώνουν από αυτούς ποσοστιαία αμοιβή, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 32§1 του ίδιου νόμου, στο οποίο προβλέπονται συγκεκριμένα τα εξής:
• « η αμοιβή που εξασφαλίζει ο οργανισμός συλλογικής διαχείρισης για την χρήση των έργων των δημιουργών που εκπροσωπούν συμφωνείται με τους χρήστες υποχρεωτικά σε ορισμένο ποσοστό, το ύψος του οποίου καθορίζεται ελεύθερα μεταξύ των μερών
• η βάση για τον υπολογισμό του ως άνω ποσοστού είναι όλα ανεξαιρέτως τα ακαθάριστα έσοδα ή τα έξοδα ή συνδυασμός ακαθάριστων εσόδων και εξόδων, τα οποία προκύπτουν από την επαγγελματική δραστηριότητα του αντισυμβαλλομένου και προέρχονται από την εκμετάλλευση του έργου».
Ωστόσο, σύμφωνα με μεγάλο αριθμό συμβάσεων που συνάπτει η Α.Ε.Π.Ι. με τους ραδιοφωνικούς σταθμούς ανά τη χώρα,, προκύπτει ότι οι όροι που προβλέπουν την αμοιβή δεν συνάδουν με τα όσα ορίζει στις διατάξεις του ο σχετικός νόμος. Και αυτό διότι η Α.Ε.Π.Ι. αφενός καθορίζει μονομερώς το ποσοστό σε 2,2% επί των ακαθάριστων εσόδων του σταθμού, ενώ το άρθρο 32§1 ορίζει ότι το ύψος του ποσοστού καθορίζεται ελεύθερα μεταξύ των μερών, και αφετέρου διότι παράνομα, χωρίς μάλιστα να το προβλέπει αντίστοιχα στο αμοιβολόγιο που οφείλει να γνωστοποιεί με δημοσίευση στο κοινό, προσθέτει ως όρο ότι «το ποσό που αναλογεί στο άνω ποσοστό επί των εσόδων δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 925 ευρώ ετησίως και αναγνωρίζεται ρητά από τους συμβαλλόμενους ως δίκαιο και εύλογο». Ο όρος αυτός είναι σαφές πως παραβιάζει ευθέως το νόμο που προβλέπει ότι «η αμοιβή συμφωνείται με τους χρήστες υποχρεωτικά σε ορισμένο ποσοστό», αφού είναι προφανές ότι το ποσό αυτό, γνωστό ως minimum guarantee, δεν ανταποκρίνεται στο προβλεπόμενο 2,2% επί των ακαθάριστων εσόδων για την μεγάλη πλειοψηφία των ραδιοφωνικών σταθμών, στην οποία αντιστοιχεί πολύ μικρό ποσοστό κερδών από διαφημίσεις.
Ο προαναφερόμενος όρος αντίκειται επίσης κατ’ουσία στην αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων, όπως αυτή κατοχυρώνεται στο άρθρο 361 του Αστικού Κώδικα, η οποία παρέχει τη δυνατότητα στους συμβαλλόμενους να διαπλάθουν ελεύθερα το περιεχόμενο των όρων της εφόσον αυτοί δεν αντίκεινται σε απαγορευτική διάταξη νόμου ή στις στις αρχές της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών, καθώς ενώ οι χρήστες δεν έχουν διαπραγματευτεί τον συγκεκριμένο όρο, τους αναγκάζει να αποδεχτούν ρητά τον ίδιο καθώς και το ποσό που ορίζει ως δίκαιο και εύλογο.
Επιπρόσθετα, κατ’εφαρμογή του άρθρου 2 του ν.703/77 περί ελέγχου μονοπωλίων και ολιγοπωλίων και προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού που ορίζει ότι «απαγορεύεται η καταχρηστική εκμετάλλευση από μία ή περισσότερες επιχειρήσεις της δεσπόζουσας θέσης τους στο σύνολο ή στο μέρος της αγοράς της χώρας» και ειδικότερα της περίπτωσης α΄ αυτού, μπορεί να διαπιστωθεί καταχρηστική εκμετάλλευση από την Α.Ε.Π.Ι. της σχέσης οικονομικής εξάρτησης στην οποία βρίσκεται προς αυτήν ο κάθε ραδιοφωνικός σταθμός. Και αυτό διότι ο ραδιοφωνικός σταθμός υποχρεούται να προσχωρεί στη σύμβαση που έχει διαμορφώσει μονομερώς η Α.Ε.Π.Ι., καθορίζοντας μάλιστα μη εύλογες και παράνομες αμοιβές ως οικονομικό αντάλλαγμα για τη χρήση των έργων, λόγω του γεγονότος ότι η ίδια κατέχει δεσπόζουσα θέση στη σχετική αγορά ενώ ο ραδιοφωνικός σταθμός ως πελάτης-χρήστης δεν διαθέτει ισοδύναμη εναλλακτική λύση. Επί του θέματος επίσης έχει εφαρμογή και ο νόμος 3959/2011 “προστασία του ελεύθερου ανταγωνισμού”.
Σε μία τόσο δύσκολη οικονομικά περίοδο για την αγορά που χαρακτηρίζεται από πλήρη έλλειψη ρευστότητας και κατ’επέκταση αδυναμία των χρηστών να καταβάλλουν αμοιβή ακόμη και για τα πνευματικά δικαιώματα, είναι το λιγότερο παράδοξο να εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια και την επιμονή του κάθε ραδιοφωνικού σταθμού που επιθυμεί να συμβληθεί με την Α.Ε.Π.Ι. να ελέγχει την νομιμότητα του αμοιβολογίου της. Εφόσον η εποπτεία των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης έχει ανατεθεί δια του Ν.2121/1993 στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας, και την αποφασιστική αρμοδιότητα για τη δράση ενός οργανισμού συλλογικής διαχείρισης έχει ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, το κράτος οφείλει να ασκήσει έντονη εποπτεία προκειμένου να διασφαλίσει στους χρήστες ότι η κατάρτιση των συμβατικών όρων από τον κάθε Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης δεν θα γίνεται με τρόπο που θα καταχράται τη δεσπόζουσα θέση του στην αγορά ούτε θα καταστρατηγεί τους όρους που υπαγορεύονται από τον Ν.2121/1993 σχετικά με τον τρόπο καθορισμού αμοιβής και είσπραξης για τα πνευματικά δικαιώματα. Επίσης, θα πρέπει να ασκηθεί έλεγχος και ως προς την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Α.Ε.Π.Ι., καθώς συνιστά πάγια πρακτική της να ασκεί μηνύσεις στην περίπτωση που ο ραδιοφωνικός σταθμός αλλά και ένα καφενείο που έχει μία τηλεόραση κρίνει ότι η αμοιβή που αξιώνει η Α.Ε.Π.Ι. δεν είναι δίκαιη ούτε εύλογη και αρνηθεί να υπογράψει τη σύμβαση.
Με βάση τα παραπάνω:
Ερωτάσθε:
1)Δεν γνωρίζατε την εκβιαστική συμπεριφορά της ΑΕΠΙ προς τους ραδιοσταθμούς αλλά και τους επαγγελματίες της ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ ;
2) Εάν δεν το γνωρίζατε, τώρα που το μάθατε, σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προς τη μνημονιακή συγκεντρωτική κυβέρνησή σας της Αθήνας αλλά και με τις υπηρεσίες σας, προκειμένου να ελέγξετε την παράνομη και αυθαίρετη πολυετή πρακτική της Α.Ε.Π.Ι., η οποία κατά ευθεία παράβαση του Ν. 2121/1993 που ορίζει ρητά ότι ο υπολογισμός αμοιβής που δικαιούται να αξιώνει από τους χρήστες πρέπει να γίνεται υποχρεωτική σε ποσοστιαία βάση, συμπεριλαμβάνει στις συμβάσεις που καταρτίζει επί σειρά ετών με τους ραδιοφωνικούς σταθμούς παράνομο όρο «για κατώτατο ποσό», γνωστό και ως minimum guarantee. Με την προκλητικά παράνομη συμπεριφορά της η Α.Ε.ΠΙ. αφ’ ενός ζημιώνει οικονομικά παρανόμως περίπου 1.000 επιχειρήσεις ραδιοφώνου στη χώρα και αφ’ ετέρου χρησιμοποιεί, προκειμένου να εισπράξει τις παρανόμως προσδιοριζόμενες αξιώσεις της, ποινική διαδικασία με χιλιάδες εγκλήσεις(, στέλνοντας στα ακροατήρια των δικαστηρίων τους ιδιοκτήτες των ραδιοφωνικών σταθμών και τους ιδιοκτήτες καφενείων των Νησιών της ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ (και ενδεχόμενα και των Περιφερειών της Ελλάδας), επιτυγχάνοντας την είσπραξη χρημάτων που δεν της οφείλονται, με τρόπο εκβιαστικό.
Με δεδομένο ότι η Α.Ε.Π.Ι. είναι ανώνυμη εταιρία, σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, μετά την εξακρίβωση των καταγγελλόμενων από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς αλλά και τους επαγγελματίες;
ΓΙΩΡΓΟΣ Ν. ΚΑΛΟΥΔΗΣ
Δικηγόρος Στον Άρειο Πάγο & στο Συμβούλιο της Επικρατείας
ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
lefkaslive
από: capt costas patrikios