secret politics in ithaki (venice)
put the word “secret” in front of anything and you’ll get people’s attention. it congers up thoughts of voyeurism, hushed tones, sneaking around, mafia, politics, and religion. putting the words “doge’s palace” behind it creates even more allure…that is if you know what the doge’s palace is.
the doge’s palace was basically similar to the ithaki town hall, it was the home to the doge (governor/mayor) of venice. the doge was elected by the people and held office for a lifetime. there were many people the doge worked with such as advisors and the senators that (supposedly) ensured that no one group could have all the power. sound familiar? much of the ithakicians democratic system is modeled after venice.
του διον διομ μανιά
τα κατακάθια
όπως την εποχή των ενετών έτσι και σήμερα οι απλοί άνθρωποι καταφεύγουν στους τοπικούς ρουφιάνους, για την ασφάλεια και την προστασία τους, ενισχύοντας έτσι τους τοπικούς γύπες, που με την σειρά τους παρεμβαίνουν στην κεντρική διοίκηση μέσω των κομμάτων.
ο ρόλος της εκκλησίας είναι να κρατάει την ισορροπία μεταξύ των φτωχών και των πλουσίων και να διατηρεί την αρμονία της κοινωνίας. σαν προνομιούχα ομάδα όμως, στην πράξη είναι με το μέρος των καταπιεστών. οι φτωχοί είναι εχθρικοί με τους κληρικούς, γιατί πάντα βοηθούν τους προύχοντες στην επιτυχή διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους απέναντι των φτωχών.
η φεουδαρχία των δήμων είναι κυρίως ένα σύνολο διαπροσωπικών σχέσεων υποτέλειας που συνδέουν τα μέλη των προεκλογικών συνδυασμών κι όχι μόνον. η πραγματική της βάση είναι η ανταλλαγή των υπηρεσιών του υποτελή έναντι κάποιου ευεργετήματος. κατά κανόνα το φέουδο είναι παράνομες παρεμβάσεις και διευκολύνσεις, για έκδοση παράνομων αδειών, εργολαβιών, ρουσφετιών, δοσοληψιών κλπ.
οι υποτελείς θιακοί τίθενται υπό την προστασία των ισχυρών με αντάλλαγμα την ψήφο τους, δηλαδή τα δικαιώματα που ασκούσαν ο βασιλιάς ή ο κόμης περνούν στα χέρια των τοπικών δημοτικών συμβούλων, δημάρχων κλπ. έτσι, η απονομή δικαιοσύνης, ο ορισμός και η είσπραξη φορολογίας, είναι δικαίωμα των χωροδεσποτών του δήμου.
τετρακόσια χρόνια είχαμε τους ενετούς, τα κατάλοιπα τους ( οι ρουφιάνοι τους, οι πληροφοριοδότες τους) οι ησυχαστές και ζηλωτές τους, ιδιοκτήτες συνήθως μεγάλων εκτάσεων κλπ, ακόμη ταλαιπωρούν τοπική την κοινωνία μας (στη κεφαλονιά βέβαια τα πράγματα είναι χειρότερα, θυμηθείτε την εποχή γιωργάτου και τους πληρωμένους συμβούλους του, που αντί να λουφάζουν από ντροπή, το παίζουν ακόμη και σήμερα μπροστάρηδες).
τα στοιχειά
(ἀσθενῆ καὶ πτωχὰ στοιχεῖα, οἷς πάλιν ἄνωθεν δουλεύειν θέλετε)
φίλοι μου δεν είναι ο άνθρωπος αυτό που δηλώνει, είναι ο προηγούμενος βίος που τον στοιχειώνει, πολεμήστε τα στοιχειά, διώξτε τα από την ζωή σας, βγάλτε τα μέσα από τη φωλιά τους το δημαρχείο, βάλτε και δοκιμάστε νέους, μη δέχεστε εκβιασμούς και μηνύσεις.
και αυτό φίλε Νίκο είναι καθοριστικό για το μέλλον του τόπου μας, δεν μπορούμε να το διαπραγματευτούμε.
φιλάκια