*Το νησί της Ιθάκης τα τελευταία δύο χρόνια έχει χάσει όλα τα ακτοπλοϊκά προνόμια που είχε κερδίσει εδώ και 25 χρόνια.
Από δύο καθημερινά σταθερά χειμώνα-καλοκαίρι δρομολόγια προς Πάτρα, που αποτελεί το βασικό προορισμό, φτάσαμε να έχουμε 3 δρομολόγια την εβδομάδα και αυτά χωρίς εγγυημένο μέλλον.
Είναι κοινό μυστικό πως κανένα μικρό νησί χωρίς ιδιαίτερους ίδιους πόρους δεν μπορεί να επιβιώσει και πόσω μάλλον να αναπτυχθεί χωρίς τη σταθερή καθημερινή και εγγυημένη σύνδεση με μεγάλο λιμάνι-πόλη της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Ως ενεργός πολίτης αλλά και άνθρωπος που αγαπά και πονά τον τόπο του, προτείνω σε όλες τις υποψήφιες για την ηγεσία του νησιού παρατάξεις την ακόλουθη πρόταση, η οποία πηγάζει από τη διαμονή και εμπειρία μου στο νησί της Καλύμνου, το οποίο ήταν μέχρι πρόσφατα στο ίδιο ακτοπλοϊκό αδιέξοδο.Κατ’ αρχάς να κατασκευαστεί άμεσα και να γίνει λιμάνι ο Πίσω Αετός, διότι δεν είναι καν αφύλακτη προβλήτα αλλά μία “σπιάντζα”. Πρέπει να γίνει λιμάνι το οποίο θα προκαλέσει αίσθημα ασφάλειας σε όποιο πλοίο θελήσει να δέσει σε αυτό, από το μικρότερο τοπικό μέχρι το μεγαλύτερο της Αδριατικής.
Δεύτερο και σημαντικότερο είναι η δημιουργία Ναυτιλιακής Εταιρείας Λαϊκής Βάσης, με τη συμμετοχή του θιακού λαού και του δήμου ως βασικού μέτοχου.
Το νησί χρειάζεται μία διαρκή σύνδεση με την Κεφαλονιά σε ώρες που εξυπηρετούν τις καθημερινές εργασίες των κατοίκων, αλλά και ανταποκρίσεις τη θερινή περίοδο με τις πτήσεις προς και από το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι, αφού το Αργοστόλι έχει γίνει αναγκαίο κακό, αλλά και για την προσέλκυση του αερομεταφερόμενου τουρισμού που το νησί μας δεν έχει τη δυνατότητα να φανταστεί δυστυχώς και αυτή τη στιγμή με τις πτήσεις χαμηλού κόστους είναι στο ζενίθ του.
Η παραπάνω σύνδεση θα γίνεται με ένα επιβατηγό πλοιάριο περίπου 60 θέσεων, το οποίο θα αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 18 μίλια ικανή να εξυπηρετήσει το δρομολόγιο σε 30 λεπτά.
Η εταιρεία θα έχει δικό της λεωφορείο που θα μεταφέρει τους επιβάτες στο Αργοστόλι και στο αεροδρόμιο.
Προχωράμε τώρα στη σύνδεση με την Πάτρα που για τους λόγους που ανέφερα πιο πάνω είναι επιβεβλημένη και αναγκαία.
Χρειάζεται ένα πλοίο με σχετικά ικανό μέγεθος και χωρητικότητα, αξιόπλοο και με ταχύτητα συνδεδεμένη με οικονομία καυσίμου. Η δική μου πρόταση θα ήταν το ΙΟΝΙΣ ή κάποιο αντίστοιχο με τις προδιαγραφές που ζητάμε και αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλά που είναι παροπλισμένα και οικονομικά.
Το δρομολόγιο του πλοίου θα είναι Βαθύ-Σάμη-Πάτρα με μονά δρομολόγια το χειμώνα, πλην Παρασκευής και Κυριακής που έχει κίνηση και διπλά δρομολόγια το καλοκαίρι με ενδιάμεσο λιμάνι τον Πίσω Αετό.
Εύχομαι η νέα δημοτική αρχή να είναι η καλύτερη όλων και να βοηθήσει το νησί μας πραγματικά, καθώς και να φανεί αντάξια κάποιων παλιών οραματιστών που δεν είναι πια μαζί μας!».
Με εκτίμηση
Ανδρέας Ράζος
One Comment
Ανώνυμος
Ploio typoy ionis me michanes poy kaine diesel me 1100$ ton tono amfiballo para poly an eimai symferoysa epilogh.