1.) Ο ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ ΣΕ ΛΑΪΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ
31.07.14
Ο νεοεκλεγείς περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος πήρε μέρος και μίλησε σε λαϊκή συνέλευση των κατοίκων και φορέων της Ιθάκης που είχε σαν βασικό θέμα τον συγκοινωνιακό αποκλεισμό του νησιού και την κατάργηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα. Ο Θεόδωρος Γαλιατσάτος αναφέρθηκε στην ομιλία του στο θεσμικό καθεστώς που έχει εγκαθιδρυθεί στην ακτοπλοΐα, και το οποίο στοχεύει στην αποκλειστική εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εφοπλιστών και των τραπεζών που βρίσκονται πίσω από αυτούς.
Ο λαός της Ιθάκης, οι εργαζόμενοι, οι μη προνομιούχοι του νησιού δεν υπάρχουν καθόλου στην οπτική αυτή της κυβέρνησης, τόνισε ο νέος περιφερειάρχης, και ενημέρωσε ότι θα εργαστεί το επόμενο διάστημα για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και την αντικατάσταση του από ένα δημόσιο φορέα ο οποίος με την συμμετοχή της αυτοδιοίκησης και των εκπροσώπων των εργαζομένων θα καθορίζει την ακτοπλοϊκή ροή με κριτήριο την εξυπηρέτηση της τοπικής κοινωνίας και την εξασφάλιση της ανεμπόδιστης πρόσβασης της στα αστικά κέντρα και την ηπειρωτική χώρα.
Ο Θεόδωρος Γαλιατσάτος αναφέρθηκε ακόμη στην πρόθεση της νέας περιφερειακής αρχής να ετοιμάσει τον φάκελο «συγκοινωνία Ιθάκης» και ζήτησε την στήριξη των πολιτών και των φορέων του νησιού στην μάχη που θα δοθεί.
Με την ευκαιρία, ο Θεόδωρος Γαλιατσάτος ενημέρωσε την συνέλευση για την αναποτελεσματική και προβληματική διαχείριση του έργου «Λιμάνι Πισαετού» από την απερχόμενη Περιφερειακή αρχή, που οδηγεί την σημαντική αυτή υποδομή για το παρόν και το μέλλον του νησιού στην απένταξή του από το τρέχον ΕΣΠΑ.
Ο νέος περιφερειάρχης, καταχειροκροτούμενος από την λαϊκή συνέλευση, έδωσε ξεκάθαρη υπόσχεση-δέσμευση: «το λιμάνι στον Πισαετό θα γίνει είτε το θέλουν είτε όχι».
http://www.ithacanews.gr
2.) Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ
30.07.14
Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ
Θα ήθελα να πω δύο λόγια για την συγκέντρωση που έγινε χθες στην πλατεία του Βαθιού με θέμα την συγκοινωνία που μας ενδιαφέρει άμεσα όλους. Θεωρώ θετικά όλα όσα ακούστηκαν από διάφορους φορείς αλλά κατακρίνω την απουσία πολλών παραγόντων, της νυν δημοτικής αρχής καθώς και την απουσία της νεοεκλεγείσας. Άκουσα να λένε πως ο νεοεκλεγείς δήμαρχος απεχώρησε και είπε πως η συγκέντρωση είναι κομματική.
Για ένα θέμα που ταλανίζει τον τόπο και υποβαθμίζει την ζωή των κατοίκων που όλοι πρέπει να αντιμετωπίσουμε ενωμένοι το παίζουμε κομματικά κύριε μέλλοντα δήμαρχε? Καλή αρχή σας εύχομαι από τώρα. Πρέπει να αντιληφθείτε πως οι καιροί έχουν αλλάξει και πρέπει να είμαστε ενωμένοι για να πάμε μπροστά αφήνοντας τα κομματικά κατά μέρος.
Επίσης πιστεύω πως το ψήφισμα της ένωσης ναυτικών που υιοθετήθηκε για διαμαρτυρία έπρεπε να διαβαστεί ξανά στο τέλος και να ερωτηθεί ο κόσμος μήπως έχει κάτι να προσθέσει η να αφαιρέσει.
ΔΙΟΝ. ΔΕΛΛΑΠΟΡΤΑΣ
Συν/χος Πλοίαρχος Ε.Ν
3.) ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ “ΔΙΑ ΠΑΣΑ ΝΟΣΟΝ……… ΚΑΙ ΠΑΣΑ ΜΑΛΑΚΙΑΝ”
Τετάρτη, 30 Ιουλίου 2014
Την απουσία της απερχόμενης αλλά και της νυν δημοτικής αρχής τονίζει ο κ. Καραβίας σε άρθρο του με τίτλο: ” Κοινή δράση για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ακτοπλοϊας”.
Η δράση για την αντιμετώπιση του προβλήματος, κατά το δημοσίευμα, είναι, όποτε σβουράει στον κ. Μπούα και σε κάθε κ. Μπούα, να τρέχει τον κόσμο να “διαμαρτύρεται” , πρέπει να τρέχουν από πίσω και όλοι οι εκπρόσωποι των φορέων και οι απερχόμενες και μελούμενες δημοτικές αρχές, προκειμένου να μη βγάλει κανείς το συμπέρασμα, ότι αυτοί αδιαφορούν, ενώ ο κ. Μπούας και οι λοιποί διαμαρτυρόμενοι “κόπτονται” για το καλό του τόπου”!
Αν ο κ. Μπούας και οι λοιποί διοργανωτές της διαμαρτυρίας θέλουν να “αγωνιστούν” για το καράβι, λέτε και πρόκειται για την κατάκτηση αμφισβητούμενου εδάφους, και αν νομίζουν ότι η διαμαρτυρία θα φέρει τη λύση, ας πάνε μαζί με την κ. Θεοπεφτάτου που βρίσκεται στην Αθήνα και αγωνίζεται για το καλό του τόπου, έξω από το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας να διαμαρτύρονται σαράντα μέρες και σαράντα νύχτες.
Εκεί μπορεί να τους δει και ο κ. Βαρβιτσιώτης και να τους χαιρετίσει προσωπικά, κι όχι μ’ ένα….” χαιρετίσματα σου στέλνω” εξ Αθηνών.
Κι όταν επιτύχουν το ποθούμενο και θα καταπλέει το καράβι στον Πίσω Αητό, να ενημερώσουν το Θιακό λαό για τον δικό τους, τον προσωπικό αγώνα γι’ αυτή τη μεγάλη κατάκτηση τους και να μη ξεχάσουν να το υπενθυμίσουν στους Θιακούς στις επόμενες εκλογές και να διεκδικήσουν την ψήφο τους…….
Για ποιο λόγο όμως, να αποκλείουν “τοιούτοι δημοκράτες”, την διαφορετική θεώρηση του προβλήματος, τη διαφορετική σκέψη και άποψη περί του αποτελέσματος τέτοιου είδους “διαμαρτυριών”, εκ μέρους απερχόμενων και μελλοντικών δημοτικών αρχών ?
Γιατί να αποκλείεται η ερμηνεία εκ μέρους απερχομένων και μελλοντικών δημοτικών αρχών και φορέων τινών, ότι τοιούτου είδους διαμαρτυρίες, άλλους στόχους εξυπηρετούν, ενώ παρασύρουν τον κόσμο σε ανούσιες κινήσεις οι οποίες με κανένα τρόπο δεν πρόκειται να φέρουν αποτέλεσμα?
Πόσα χρόνια άραγε πρέπει ακόμη να περάσουν για να καταλάβουν οι πολιτικοί, ως οι ανωτέρω, ότι η εκμετάλλευση κάθε κοινωνικού προβλήματος, για πολιτικούς λόγους, θα βρίσκει όλο και λιγότερο κόσμο να ανταποκρίνεται ?
Ας διαμαρτύρονται λοιπόν όσο θέλουν, όποτε θέλουν, όπως θέλουν, για ό,τι θέλουν και όπου θέλουν. Αυτό σημαίνει ελευθερία.
Αλλά δεν έχουν κανένα δικαίωμα να μεταφράζουν την αποχή του οποιουδήποτε από τις δικές τους κινήσεις-διαμαρτυρίες, που είναι αποτελέσματα αποκλειστικά δικών τους σκέψεων, δικής τους θεωρήσης των πραγμάτων, δικών τους επιδιώξεων, όπως αυτοί βολεύονται.
Μόλις δω λοιπόν, να δένει το καράβι της γραμμής Πάτρας – Ιθάκης στον Πίσω Αητό, ως αποτέλεσμα της συγκεκριμμένης διαμαρτυρίας, σκοπεύω να ζητήσω δημόσια συγγνώμη για τις λαθεμένες απόψεις μου επί του θέματος και θα μέμφομαι τον εαυτό μου ( πιστεύω κι ο Στανίτσας) που έμεινα αμέτοχη από μια τόσο αποτελεσματική κίνηση του κ. Μπούα, όπου ο κ. Καραβίας δεν παρέλειψε να δικαιολογήσει την σημαντικότατη απουσία της κ. Θεοπεφτάτου,( η οποία με την παρουσία της θα έφερνε τα πάνω κάτω) και να μας πληροφορήσει και για τα χαιρετίσματα του Υπουργού…..
Τώρα εμείς περιμένουμε να μας ενημερώσουν όλοι παρέα οι παραπάνω, πότε θα δρομολογηθεί το καράβι………
Χορτάσαμε που χορτάσαμε τσάμπα ανακρίσεις…. Ε, και τσάμπα διαμαρτυρίες…….πάει πολύ…
niki
από: http://enithaki.blogspot.gr
4.) ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ
29.07.14
ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΤΡΑ-ΣΑΜΗ-ΙΘΑΚΗ
Δεν αμφιβάλλει κανείς ότι για το θέμα της συγκοινωνίας πρέπει να κινητοποιηθούν όλοι οι φορείς της Ιθάκης και μάλιστα να τεθεί επικεφαλής ο κεντρικός φορέας που λέγεται ΔΗΜΟΣ ΙΘΑΚΗΣ, γιατί χωρίς αυτόν οι πιθανότητες επιτυχίας είναι ελάχιστες. Είναι, επίσης, γνωστό ότι δεν μπορεί κανείς να χαράξει μια γραμμή αντιμετώπισης του θέματος, αν δεν εντοπίσει τα εμπόδια που συναντά, στην προκειμένη περίπτωση, η προσπάθεια δρομολόγησης του πλοίου στη γραμμή ΠΑΤΡΑ-ΣΑΜΗ-ΙΘΑΚΗ.
Το πρώτο εμπόδιο, λοιπόν, είναι οι πλοιοκτήτες-εφοπλιστές, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι η συγκεκριμένη γραμμή είναι οικονομικά ασύμφορη σε αντίθεση με τη γραμμή ΙΘΑΚΗ – ΚΥΛΛΗΝΗ, όπου εξοικονομούν 20 μίλια (10+10) καθημερινά και κάνουν δύο δρομολόγια για Ζάκυνθο στο μεσοδιάστημα.
Το δεύτερο εμπόδιο είναι το νομικό πλαίσιο που δεν επιτρέπει στον Υπουργό ή σε άλλο φορέα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να παρέμβει και να πιέσει τους πλοιοκτήτες να δρομολογήσουν πλοίο σε γραμμή που ούτε καν ζήτησαν να τους δοθεί.
Συνεπώς, πρέπει να στραφούμε προς τις δύο αυτές κατευθύνσεις.
Προς την κατεύθυνση των εφοπλιστών και προς την κατεύθυνση του Υ.Ε.Ν. Ο διάλογος με τους πρώτους είναι λίγο δύσκολος , αν και πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει ένας δίαυλος επικοινωνίας και το λέω αυτό γιατί ποιος μπορεί να δώσει μια απάντηση στο ερώτημα αν η εταιρεία LEVANTE έκανε ή δεν έκανε αίτηση για τη γραμμή τον προηγούμενο μήνα;
Άρα μας απομένει η προσπάθεια να διεκδικήσουμε την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, προτείνοντας να παρθούν μέτρα που να αποβλέπουν σε φιλολαϊκές διεκδικήσεις, γιατί η Χώρα μας διαθέτει πλήθος νησιών που οι κάτοικοί τους απαιτούν πιο συχνή συγκοινωνία και μάλιστα με τα κέντρα εξυπηρέτησής τους, όπως στην προκειμένη περίπτωση είναι για τους Ιθακήσιους η Πάτρα.
Όμως για να ευοδωθούν αυτές οι προσπάθειες χρειάζεται μια συσπείρωση των δυνάμεων και να κοιτάξουμε μπροστά, γιατί το να αναμοχλεύουμε το παρελθόν (μνημόνια κτλ) δεν οφελεί σε τίποτε, για να μην πω ότι μας διαιρεί αντί να μας συσπειρώνει. Εγώ προσωπικά αδιαφορώ ποιος δημοτικός συνδυασμός είχε την πρωτοβουλία για την πραγματοποίηση της χθεσινής συγκέντρωσης στην κεντρική πλατεία της Ιθάκης. Αδιαφορώ, γιατί ενδιαφέρομαι για το συμφέρον του συνόλου (γι’ αυτό και έλαβα μέρος) παραμερίζοντας τις οποιεσδήποτε κομματικές προτιμήσεις. Η Ιθάκη δεν αντέχει σε μικροκομματικά συμφέροντα. Αυτές οι μικροπολιτικές επιλογές ανήκουν και πρέπει να ανήκουν στο παρελθόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΝΤΖΗΣ
5.) Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ
29.07.14
ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ !!!
Πραγματοποιήθηκε χθές Δευτέρα 28/7 στη κεντρική πλατεία της Ιθάκης με πρωτοβουλία της ριζοσπαστικής συσπείρωσης πολιτών Ιθάκης η πανιθακησιακή συνέλευση με θέμα το συγκοινωνιακό πρόβλημα του νησιού. Στη συνέλευση είχαν κληθεί να συμμετάσχουν όλοι οι αρμόδιοι φορείς, παράγοντες, παρατάξεις, κόμματα, σύλλογοι και επαγγελματίες.
Παραβρέθηκε και πήρε το λόγο ο νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Θεόδωρος Γαλιατσάτος ο οποίος αφού κατέκρινε το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει για τη ακτοπλοϊα και την ανάγκη αλλαγής του δήλωσε την συμπαράσταση στον αγώνα των Θιακών για ασφαλή, φθηνή, καθημερινή και ολοχρονική συγκοινωνία και υποσχέθηκε πως θα είναι αρωγός και συνοδοιπόρος στον αγώνα αυτό. Χαιρετισμό απέστειλε η βουλευτής Κεφαλληνίας και Ιθάκης κ. Αφροδίτη Θεοπεφτάτου η οποία αδυνατούσε να παρεβρεθεί λόγω υποχρεώσεων της στο Κοινοβούλιο και τόνιζε την ανάγκη σύστασης δημόσιου κοινωνικού φορέα ακτοπλοϊας με την συμμετοχή Κράτους και Αυτοδιοίκησης. Χαιρετισμό επίσης απέστειλε και ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος υποσχέθηκε να παρεβρεθεί σε επόμενη πρόσκληση. Η συμμετοχή του κόσμου ήταν ικανοποιητική αλλά πρέπει να επισημανθεί η παντελής απουσία της νυν Δημοτικής Αρχής αλλά κυρίως της νεοεκλεγείσας, πολλώ δε μάλλον του ίδιου του νέου Δημάρχου, που αναλαμβάνει σε ένα μήνα και με την στάση του έδωσε το στίγμα με το οποίο προτίθεται να κινηθεί την επερχόμενη πενταετία.
Όσο δε αφορά την απερχόμενη Δημοτική Αρχή δεν αποτελεί έκπληξη η απουσία από τέτοιου είδους κινητοποιήσεις αλλά είναι απογοητευτικό δύο μήνες μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές η νεοεκλεγείσα Αρχή να κρύβεται και να μην παίρνει καθαρή θέση απέναντι στο σημαντικότερο πρόβλημα που ταλανίζει αυτή τη στιγμή το νησί μας. Επίσης αλγεινή εντύπωση άφησε και η απουσία εκπροσώπων των υπόλοιπων δημοτικών παρατάξεων αλλά και των επαγγελματιών του νησιού που αυτοί κυρίως πλήττονται από την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Την συζήτηση άνοιξε ο επικεφαλής της ριζοσπαστικής συσπείρωσης πολιτών Ιθάκης κ. Σπύρος Μπούας και αφού πήραν το λόγο και τοποθετήθηκαν εκπρόσωποι συλλόγων και πολίτες η συνέλευση αποδέχθηκε ομόφωνα το ψήφισμα της Ένωσης Ιθακησιών Ναυτικών που ανέγνωσε ο εκπρόσωπος της κ. Αβραάμ Μιχαλόπουλος και αποφάσισε την σύσταση επιτροπής με επικεφαλής τον Δήμαρχο και συμμετέχοντες τον περιφερειακό σύμβουλο Ιθάκης και από ένα εκπρόσωπο που θα ορίσει κάθε μία δημοτική παράταξη προκειμένου η επιτροπή αυτή να έρθει σε επαφή με άλλους νησιωτικούς Δήμους που αντιμετωπίζουν ανάλογο πρόβλημα και από κοινού να δημιουργήσουν ένα δίκτυο που θα δράσει και θα διεκδικήσει την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοϊα και θα απαιτήσει την μόνιμη επίλυση του προβλήματος συγκοινωνίας των νησιών και της επικοινωνίας των κατοίκων τους με την ηπειρωτική Ελλάδα.-
http://www.ithacanews.gr