«Τρικυμία» απροσδιόριστης διάρκειας έχει ξεσπάσει στις ακτοπλοϊκές γραμμές της χώρας μετά και την τρίτη στη σειρά 48ωρη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Οι σχέσεις ΠΝΟ και κυβέρνησης είναι τεταμένες και το ενδεχόμενο να προσφύγει η κυβέρνηση στο μέτρο της επιστράτευσης έρχεται όλο και πιο κοντά, μετά και τη χθεσινή άρνηση της διοίκησης της ΠΝΟ να προσέλθει σε τριμερή συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας στην οποία θα συμμετείχε εκτός του υπουργού Κώστα Μουσουρούλη και η διοίκηση του Συνδέσμου Εταιρειών Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Προς το παρόν δεν τίθεται θέμα επιστροφής στο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης σύμφωνα και με χθεσινή δήλωση του κ. Μουσουρούλη, όμως «αν η ΠΝΟ το παρακάνει» τότε δεν υπάρχει, σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους, άλλη επιλογή.
Ηδη άρχισαν να εκδηλώνονται και οι πρώτες αντιδράσεις από την πλευρά φορέων που θίγονται από την απεργία: ο Σύνδεσμος Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ότι ήδη έχει αρχίσει να παρουσιάζει ελλείψεις η αγορά». Υστερα από συνεχείς διαβουλεύσεις αναχώρησε τη νύχτα από το Ηράκλειο της Κρήτης το πλοίο «Φαιστός Παλάς» με περίπου 100 νταλίκες που μετέφεραν περισσότερους από 100 τόνους ευπαθών προϊόντων του νησιού, δίνοντας σημαντική ανάσα στους παραγωγούς πρώιμων κηπευτικών.
ΤΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου επιχειρεί πάντως να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια προκειμένου να ομαλοποιηθούν τα πράγματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και για τον σκοπό αυτό ασκεί πιέσεις προς όλες τις κατευθύνσεις. Προς τους ναυτεργάτες για να βρεθούν λύσεις στα προβλήματά τους συμβατές με τα δεδομένα της δημοσιονομικής συγκυρίας και της κακής οικονομικής κατάστασης των ακτοπλοϊκών εταιρειών· προς τις τράπεζες για να δώσουν ρευστότητα στις εταιρείες· προς τους ακτοπλόους για να προχωρήσουν στην υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας και να εξοφλήσουν τις δεδουλευμένες υποχρεώσεις τους προς τους ναυτεργάτες.