Από «ατύχημα» μάθαμε δια στόματος του αναπληρωτή Δημάρχου κ. Διονύση Λυκούδη ότι 2.000.000 ευρώ που δόθηκαν από την ΚΕΔΕ για τις ανάγκες των σεισμοπαθών της Παλικής πήγαν σε …. «τεράστιες» υπερωρίες και οδοιπορικά δημοτικών υπαλλήλων 93.547,74€.
Εστω!
Τα υπόλοιπα 1.900.000€ που πήγανε?
Στο δημοτικό συμβούλιο στις 17/6/2015, στο τέλος της συνεδρίασης ο δημοτικός σύμβουλος της δημοτικής παράταξης ΦΙ.Κ.Ο. κ. Ηλίας Παρίσης(φωτο κάτω), ρώτησε τον αναπληρούντα τον απόντα Δήμαρχο κ. Διονύση Λυκούδη τι έγινε η επιχορήγηση των 2 εκατ. ευρώ που δόθηκε από την Κεντρική Ένωση Δήμων τον Φεβρουάριο του 2014 στη Παλική, για την αποκατάσταση των ζημιών από τους σεισμούς. http://kefaloniapress.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=61003&Itemid=188
Στην αρχή ο αναπληρωτής του απόντος Δημάρχου προσπάθησε να αποφύγει την απάντηση με γενικολογίες.
Όμως η επιμονή του κ.Ηλία Παρίση να πάρει απαντήσεις ανάγκασε τον Δημαρχεύοντα να παραδεχτεί καταρχήν ότι «ενισχύθηκε το ταμείο του Δήμου» και «ναι ήλθανε τα 2 εκατ.» όμως στη συνέχεια επανήλθε στις γενικολογίες αναφέροντας ότι «αναλώθηκαν σε διαχειριστικές ανάγκες στη μετασεισμική περίοδο».
Ο κ.Ηλίας Παρίσης ισχυριζόμενος ότι δεν καταλαβαίνει τι σημαίνουν «διαχειριστικές ανάγκες» υποχρέωσε τελικά τον κ. αναπληρωτή να παραδεχτεί την μεγάλη αλήθεια για το που πήγαν τα 2 εκατομμύρια ευρώ. «Ένα κομμάτι πήγε σε μισθοδοσίες υπαλλήλων γιατί εκείνη την περίοδο ο δήμος είχε μηδενική εισπραξιμότητα» !!!!
Μάλιστα! Έτσι ακριβώς!
Τα λεφτά που δόθηκαν από τους δήμους της Ελλάδας (ΚΕΔΕ) «για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από τους σεισμούς» σύμφωνα με την απόφαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ στις 6/2/2014, μόνο στο σκοπό για τον οποίο δόθηκαν δεν πήγαν! http://kefaloniapress.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=46733&Itemid=3
(Βίντεο με δηλώσεις του Γραμματέα της ΚΕΔΕ Δημάρχου Αμφιλοχίας Απόστολου Κοιμήση acheloostv.gr )
Στη συνέχεια ο κ. Λυκούδης έγινε πιο… αποκαλυπτικός δείχνοντας πως μάλλον δεν έχει συναίσθηση της σοβαρότητας των όσων λέει:
«Οι υπάλληλοι του δήμου κατά την περίοδο του σεισμού έκαναν τεράστια ποσά υπερωρίες. Αυτές οι υπερωρίες δεν είχανε προβλεφθεί ούτε καν στα τακτικά έσοδα του δήμου και δεν είχαμε προβλέψει ότι θα κάμει σεισμό και ότι 100 υπάλληλοι του δήμου θα κάμουν υπερωρίες» !!!
Καταρχήν για να ρωτήσουμε κάτι.ετσι από περιέργεια . Με ποια ιδιότητα απαντούσε ο κ. Λυκούδης στον κ. Ηλία Παρίση αναφερόμενος συνεχώς σε πρώτο πληθυντικό πρόσωπο «κάναμε», «έχουμε κάνει», «πληρώσαμε» «δεν προβλέψαμε», κ.λ.π., κ.λ.π. για την περίοδο μέχρι 31/8/2014 όταν μέχρι τότε δεν είχε κανένα θεσμικό ρόλο στο Δήμο Κεφαλονιάς? Ως τι ανακατευόταν ο ιδιώτης κ. Λυκούδης στις υποθέσεις του Δήμου και μάλιστα στο ταμείο του έως τις 31/8/2014? Και ποιος επέτρεπε ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ αυτή την παρέμβαση η οποία ομολογήθηκε δημοσίως και γράφτηκε και στα πρακτικά της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου?
Εν τω μεταξύ, επειδή έχουμε μια εμμονή με το ψάξιμο, τσαρκαρέψαμε λίγο περισσότερο το ταμείο του Δήμου, έτους 2014.
Έχουμε λοιπόν και λέμε :
(Τα στοιχεία από τον ΤΑΜΕΙΑΚΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ ΔΗΜΟΥ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ ΜΗΝΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014 (ΑΔΑ: ΨΡΨΤΩΕ5-ΔΔΙ).
ΚΑ 1214.08 «Οικονομική Ενίσχυση από τους ΚΑΠ για την κάλυψη των επιτακτικών αναγκών μετά την καταστροφική σεισμική δραστηριότητα» 2.000.000 ευρώ.
Έτσι ακριβώς !!!! Τα 2 εκατ. ευρώ προσφέρθηκαν από την ΚΕΔΕ «για την κάλυψη των επιτακτικών αναγκών μετά την καταστροφική σεισμική δραστηριότητα» !!!
Ήλθανε «για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από τους σεισμούς» όπως αποφάσισε η ΚΕΔΕ και όχι για «υπερωρίες» υπαλλήλων. Ούτε ήλθανε, όπως ισχυρίστηκε ο αντ’αυτού κ. Λυκούδης, για «την ενίσχυση του ταμείου του Δήμου», δεν ήλθανε ούτε και «για διαχειριστικές ανάγκες του Δήμου».
Αν πραγματικά τότε δεν είχε λεφτά ο Δήμος για υπερωρίες και γενικότερα μισθοδοτικές ανάγκες υπαλλήλων, ακόμη και γενικότερες «διαχειριστικές ανάγκες», ΟΦΕΙΛΕ ο Δήμαρχος τότε που «ένα τηλεφώνημά του αρκούσε για να έλθουνε λεφτά στην Κεφαλονιά», όπως κατ’επανάληψη ισχυρίζεται ο κ. Λυκούδης, ΟΦΕΙΛΕ λοιπόν ο Δήμαρχος να κάνει το τηλεφώνημα «στους αδελφούς» της γαλαζοπράσινης τότε Κυβέρνησης και να λύσει το ταμειακό του πρόβλημα! Γιατί δεν το έκανε? (το τηλεφώνημα)?
Πως ξοδεύτηκαν τα 2 εκατ. ευρώ της βοήθειας
Για υπερωρίες πληρωθήκανε όλα και όλα …. 55.366,23€
Αναλυτικά, και με τον κοινό τίτλο «Αποζημίωση υπερωριακής εργασίας και για εξαιρέσιμες ημέρες και νυκτερινές ώρες και λοιπές πρόσθετες αμοιβές» υπάρχουν στον Ταμειακό Απολογιστικό Πίνακα του Δήμου τα παρακάτω ποσά ανά υπηρεσία:
ΚΑ 10. 6012 και 10. 6022 Υπάλληλοι Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών : 22.389,59 ευρώ
ΚΑ 15. 6012 και 15. 6022 Υπάλληλοι Υπηρεσιών Πολιτισμού, Αθλητισμού και Κοινωνικής Πολιτικής: 2.007 ευρώ
ΚΑ 20. 6012 και 20. 6022 Υπάλληλοι Υπηρεσίας Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού: 19.150,64 ευρώ
ΚΑ 30. 6012 και 30. 6022 Υπάλληλοι Υπηρεσίας Τεχνικών Έργων: 8.474 ευρώ
ΚΑ 15. 6012 και 15. 6022 Υπάλληλοι Υπηρεσίας Πρασίνου: 1.784 ευρώ
ΚΑ 40. 6012 Υπάλληλοι Υπηρεσίας Πολεοδομίας: 1.338 ευρώ
ΚΑ 45. 6012 Υπάλληλοι Υπηρεσίας Νεκροταφείων: 223 ευρώ
ΣΥΝΟΛΟ: 55.366 ευρώ
Για οδοιπορικά ξοδεύτηκε το .. τεράστιο ποσό των 38.000 €
Ιδού ανά υπηρεσία τι ξοδεύτηκε -όλο το 2014- για οδοιπορικά:
ΚΑ 10. 6422 Υπάλληλοι Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών : 3.024,31 ευρώ
ΚΑ 15. 6422 Υπάλληλοι Υπηρεσιών Πολιτισμού, Αθλητισμού και Κοινωνικής Πολιτικής: 1.134,46 ευρώ
ΚΑ 20. 6422 Υπάλληλοι Υπηρεσίας Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού: 1.386,05 ευρώ
ΚΑ 30. 6422 Υπάλληλοι Υπηρεσίας Τεχνικών Έργων: 17.772,39 ευρώ
ΚΑ 40. 6422 Υπάλληλοι Υπηρεσίας Πολεοδομίας: 14.337,77 ευρώ
ΚΑ 70. 6422 Λοιπά γενικά έξοδα: 526,53 ευρώ
ΣΥΝΟΛΟ: 38.181,51 ευρώ και σίγουρα και αυτό το ποσό μόνο…. τεράστιο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
ΣΥΝΟΛΙΚΑ δηλαδή για υπερωρίες και οδοιπορικά των 100 δημοτικών υπαλλήλων ξοδεύτηκε το …«τεράστιο» ποσόν των 93.547,74 ευρώ !!!
Εντύπωση πάντως προκαλεί το συνολικό ποσό των 25.000 ευρώ για υπερωρίες και οδοιπορικά των υπαλλήλων της τεχνικής υπηρεσίας. Μια υπηρεσία που κράτησε όλο το βάρος των σεισμών , που έτρεχε πάνω κάτω στο νησί μέρες και νύχτες. Και η αμοιβή τους? κόκορος!! Τέλος πάντων!
Από τα 2 εκατ. ευρώ , λοιπόν, αφαιρούμε το «τεράστιο ποσό» των 93.547,74 και μένουν κοντά 1.900.000 ευρώ.
Μετά από αυτό το “ατύχημα” , τα ερωτήματα του αφελούς δημότη πολλά και βεβαίως δεν διατυπώνονται για πρώτη φορά.
√ Είναι τα 93.547,74 € «τεράστια» ποσά όπως ισχυρίστηκε ο κ Λυκούδης? και σπαβεντάραμε ότι μπορεί να πλουτίσανε οι 100 δημοτικοί υπάλληλοι από τις υπερωρίες και τα οδοιπορικά που πήραν στους σεισμούς?
√ Που πήγαν , που διατέθηκαν, τι έξοδα κάλυψαν τα υπόλοιπα 1.900.000 ευρώ?
√ Ποιο είναι στο σύνολό της η οικονομική βοήθεια που έλαβε η δημοτική αρχή για τη Παλική (και την υπόλοιπη Κεφαλονιά) από κρατικούς φορείς, δήμους, εκκλησίες, συλλόγους και από απλούς ανθρώπους?
√ Ποια είναι στο σύνολό της η βοήθεια σε είδη που έλαβε η δημοτική αρχή για τις άμεσες ανάγκες των σεισμοπαθών (από νερά , στρώματα, κρεβάτια έως μηχανήματα και άλλα πολλά).
√ Υπάρχουν χρήματα και πόσα , στον ειδικό λογαριασμό που δημιουργήθηκε στην Εθνική Τράπεζα?
√ Πότε τελικά θα αποφασίσει η δημοτική αρχή να δώσει στη δημοσιότητα τον πλήρη απολογισμό της βοήθειας που παρέλαβε για τους σεισμοπαθείς σε είδη και χρήματα?
√ Και κυρίως πότε θα αποφασίσει η δημοτική αρχή να δώσει στην δημοσιότητα πλήρη και αναλυτικό απολογισμό της διαχείρισης αυτής της βοήθειας ?
Τελικά , από ένα «ατύχημα» στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου φαίνεται να ανοίγει ο φάκελος «σεισμοί 2014 και διαχείριση ανθρωπιστικής βοήθειας» με απρόβλεπτες εξελίξεις… όπως δείχνουν τα πράγματα…
O Δημότης
√ Ακούστε τη σχετική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο: