22 Σεπτεμβρίου 2015
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας Ελλάδος το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 2015 ανήλθε σε 470 εκατ. ευρώ, όταν τον Ιούλιο του 2014 ξεπερνούσε τα 1,17 δισ. ευρώ. Στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2015 οι συνολικές εισπράξεις από την ποντοπόρο ναυτιλία διαμορφώθηκαν στα 6,8 δισ. ευρώ, 530 εκατ. ευρώ λιγότερες σε σχέση με πέρυσι.
Μέχρι και τον Ιούνιο 1 στα 6 ευρώ που δανείζονταν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες προέρχονταν από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Αυτό όμως άλλαξε μετά τους κεφαλαιακούς περιορισμούς.
Πτώση επίσης κατέγραψαν οι καθαρές εισπράξεις από μεταφορές, ενώ σημειώθηκε άνοδος από τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες Η υποχώρηση του όγκου του διεθνούς εμπορίου επέφερε σημαντικό πλήγμα στην ελληνική ναυτιλία, κατά το πρώτο επτάμηνο 2015.
Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών περιορίσθηκε στο επτάμηνο 2015, καθώς σημειώθηκε μείωση των καθαρών εισπράξεων από μεταφορές και λοιπές υπηρεσίες, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από την άνοδο των καθαρών εισπράξεων από ταξιδιωτικές υπηρεσίες.
—
O. Lekatsas
One Comment
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΛΕΚΑΤΣΑΣ
ΑΥΤΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ CAPITAL CONTROLS ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ”ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ”
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟ 2015 ……ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕΙΟΥΜΕΝΟ … ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ….
ΑΝ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΤΟ PASSAGE PLAN ΕΙΝΑΙ
ΔΕΔΟΜΕΝΟ .
Ο.Λ.