tvxs | 10:16 | 21 Φεβ. 2017
Το πρώτο Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, με στόχο να παρέχει ισότιμη πρόσβαση στα εργαλεία ρύθμισης και προστασίας στους δανειολήπτες με κόκκινα δάνεια που δεν μπορούν να απευθυνθούν, λόγω οικονομικής δυσχέρειας, σε ιδιώτες δικηγόρους, είναι γεγονός. Η παρουσίασή του θα γίνει την Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017.
Το πρώτο κέντρο έχει έδρα στο κτίριο που σήμερα στεγάζεται η Ειδική Γραμματεία, στο παλαιό κτίριο του Κεράνη και θα αποτελέσει πιλότο για τα επόμενα.
Στα Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών οι δανειολήπτες θα μπορούν να πάρουν κάθε δυνατή ενημέρωση και βοήθεια ώστε να γίνει εφικτή η τήρηση των ρυθμίσεων ή διακανονισμών που έχουν κάνει με τις τράπεζες προκειμένου να εξυπηρετούν χωρίς καθυστερήσεις τις οφειλές τους.
Παράλληλα οι δανειολήπτες θα μπορούν να ενημερώνονται σχετικά με τους όρους των δανείων ή ρυθμίσεων που τους έχουν προτείνει οι τράπεζες από νομικούς και οικονομολόγους των Γραφείων αλλά και να υπολογίζουν και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης ανάλογα με την περίπτωση τους.
Επιπλέον θα μπορούν να πληροφορούνται σχετικά με τις έννοιες του «συνεργάσιμου δανειολήπτη», τα δικαιώματά τους και το χρονικό ορίζοντα προστασίας τους από τραπεζικές συμβάσεις πίστωσης ή διευθέτησης οφειλών ενώ θα μπορούν να τους διατεθούν τυποποιημένα υποδείγματα του νόμου Κατσέλη και του Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών με σκοπό την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων τους. Τέλος θα μπορούν να ενημερώνονται για τις δυνατότητες που έχουν σχετικά με εξωδικαστική επίλυση των διαφορών τους αλλά και θα μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους οι οποίες από τα Γραφεία αυτά θα διαβιβάζουν στη γενική γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή.
Παράλληλα η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, έως το Πάσχα, θα ενεργοποιήσει και το δικτυακό χώρο της www.keyd.gov.gr, μια διαδραστική πλατφόρμα που θα βοήθα τους ενδιαφερόμενους δανειολήπτες να ενημερώνονται για τις δυνατότητες που παρέχει το θεσμικό πλαίσιο για υπερχρέωση νοικοκυριών και επιχειρήσεων αλλά και να αναζητούν εξατομικευμένες λύσεις. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να στέλνουν ηλεκτρονικά το ερώτημα τους στους οικονομολόγους και νομικούς της υπηρεσίας και στη συνέχεια να λαμβάνουν τις σχετικές απαντήσεις. Μάλιστα στόχος είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα σε πλήρη λειτουργία να μπορεί να εξυπηρετεί 1.800.000 πολίτες μέσω των 250 χρηστών -υπάλληλων των Κέντρων.